Itho Daalderop Kli-Max 2 42kW CW6

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Itho Daalderop Kli-Max 2 42kW CW6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

vantuyl 02-12-2022

E. van Tuyl

Na een blikseminslag in 2009 was onze Nefit kapot.
Besloten om een Itho klimax 42 te nemen( om 900m3 te verwarmen) daar wij er toen positieve reviews overgelezen hadden.
Wij hebben deze nu 13 jaar.
Om de 2 jaar het normale onderhoud laten plegen.
Tot nu toe is in Febr 2022 de ventilator vernieuwd en 30 Nov 2022 het expansievat vanwege het teruglopen van de waterdruk.
Ketel is mooi compact en bevalt prima,geen geluidoverlast, altijd snel warmwater.

Pluspunten

• mooi compact
  • zeer weinig geluid
  • direct warmwater
  • warmt snel op

Minpunten

• tot nu toe geen

Miaboots 30-10-2014

In bezit van de ketel 7 jaar Gelijk na plaatsing vond ik hem een zwaar bromgeluid maken. Door een monteur van de fabriek gecontroleerd . De ventilator bleek niet in balans te zijn. Toen had ik eigenlijk direct een andere moeten krijgen want dat geluid was in het begin mimder maar wordt erger . Laatste weken geregeld storing. Is nu weer verholpen. Als ik de vetilator wil vervangen kost dat 200 euro Al met al als ik hem nog een keer moest aanschaffen deed ik het niet . Zal er dan ook geen reclame voor maken

Miaboots 04-01-2015

Na 7 jaar en altijd klachten over de ventilator te hebben is de ketel uitgevallen.Eindelijk bij de leveracier gehoor gekregen en is er een monteur van de fabriek gekomen .Resultaat nieuwe ventilator Wie draait voor de kosten op? Ik zal nooit kunnen bewijzen wie hier de schuld aan heeft!!!!

leen11 13-11-2013

Bezit de ketel nu 3 jaar en weet niet of ik deze ketel weer zou kopen. Waarom ? Bij veel installateurs onbekend merk en volgens deze ook moeilijker aan onderdelen te komen op korte termijn en niemand heeft onderdelen op voorraad. Warmtewisselaar is al een keer vervangen onder garantie.
Dit ook als antwoord op vragen die worden gesteld op deze site want ik weet niet hoe ik iemand kan beantwoorden.

kapteijn- 31-10-2013

deze CV is in 2005 geinstalleerd. We hebben er al zoveel reparatie en narigheid aan gehad, vrijwel alle onderdelen zijn al vervangen. Nu lekt t ergens en volgens de monteur moet de CV zo snel mogelijk vervangen worden.. Na 8! jaar.

Beste Kaptijn,
Wat heb je nu laten installeren?
Groet.

Menno0807 20-03-2011

Afgelopen maand mijn Olieketel uit 1974 vervangen door de Itho Kli-Max. Wat een fijn apparaat. Warm water uit de kraan als in een 5-sterrenhotel. Veel meer en krachtiger dan voorheen met mijn elektrische boiler. Ook voor de verwarming van het woonhuis en kantoor (Ik heb 2 circuits in mijn woning) niets dan lof, snel, zuinig en stil. Ik ben er heel blij mee!!!

Leen11 12-01-2010

Na overleg met de installateur werd onze Nefit HR 32 Turbo met 40KW boiler vervangen voor een Itho Kli-max HR42 CW6 installatie.
Wij hadden onze twijfels omtrent merkbekendheid e.d en ook of hij ons warm waterverbruik aan kon.
Geplaatst door Ouwens BV, keurig werk geleverd, alles op tijd volgens afspraak.
De ketel werkt perfect en levert ruim voldoende warm water !!
Geluidloos, licht zoemend compact apparaat. TOP !!
Een echte aanrader, wat betreft duurzaamheid kunnen wij nog niets zeggen maar wellicht laat ik nog wel eens iets van mij horen.
Complimenten aan Installatiebedrijf Ouwens, de installateur heeft een staaltje vakwerk geleverd.

Beste Leen,
Nog steeds tevreden met de ketel.
Groet, Jankees

Findus 17-12-2009

Deze ketel in September laten installeren.
De tapwatercapaciteit is ver onder de maat, soms geeft de ketel 3 minuten koud water, daarna lauw, en dan weer koud. Maar plotseling schroeiend heet kan ook. Deze problemen konden ondanks 2 extra bezoeken van Nuon-technici niet verholpen worden.De combiketel zou de watervoorraad in de ketel van de zonneboiler bij kunnen verwarmen, maar dit gebeurt niet, ondanks de verzekering van de heren van Nuon dat het wel gebeurt. Dat merk ik, omdat een constante tapwatertemperatuur uit de kraan niet beschikbaar is. De temperatuur vliegt als een jojo heen en weer, ik ben mijn warmwaterbuffer van 80 liter dus kwijt. Ik moet bovendien alle mengkranen vervangen door termostaatkranen om de kinderen te beschermen tegen plotselinge verbranding.

De ketel maakt een geluid als een oude stofzuiger, het is niet te harden, mijn oude Radson-ketel hoorde je wel, maar nooit storend.

De verwarmingscapaciteit is ruim voldoende, maar in tegenstelling tot wat de gebruiksaanwijzing zegt warmt de ketel de radiatoren niet eerst langzaam voor, maar geeft meteen de volle mep, zeer heet, met veel getik van buizen bij plfond-doorvoeringen etc. Ook dat kwam met de oude Radson niet of in zeer beperkte mate voor.
Kortom: Ik heb erge spijt van mijn aankoop.

Gotcha2012 06-01-2012

@Martin

Ben wel benieuwd hoe je een ketel die volgens de omschrijving sinds 2007 op de mark is al 9 jaar in huis kunt hebben

Beste Findus,
Wat heeft u nu voor ketel laten installeren?
Groet, Jankees

martin1950 26-10-2011

ik ben het hier helemaal mee eens.
wij hebben de ketel nu 9 jaar en zijn er nooit tevreden over geweest.
de watertemperatuur wisselt te sterk en is soms koud.
er komt bij ons een andere ketel want wij zijn er klaar mee.

HBA 01-12-2009

Ketel Itho Kli-max 2 HR42 CW6 met thermostaat IDK 300 twee weken geleden geinstalleerd.

Wat klein voor zoveel warmte en warm water! Prijs 1750 ketel/thermostaat + 600 installatie

Ketel maakt licht zoevend geluid, maar is niet hard of hinderlijk.

Glen 10-10-2009

Ik heb de ketel sinds 2 dagen, heel tevreden met Itho. Mijn oude Nefit HR turbo 45 was al 15 jaar oud en de brander is defect. Gemotiveerd door de beste koop predikaat heb ik die Itho aangeschaft. Compact, stil en voldoet naar mijn verwachtingen. Prima warmte en snel warm water. De warm water was zelfs beter dan de Nefit met boiler. Over duurzaamheid kan ik natuurlijk na 2 dagen nog niet veel vertellen.

kees7177 11-04-2012

Hoi Glen
Nog steeds tevreden over je ketel en kun je iets over het verbruik zeggen i.v.m de nefit HR 45
Gr
Kees

J. Hooftman 12-03-2008

Wij hebben deze combiketel nu enkele weken in bezit en hij bevalt uitstekend. Het is een super kleine ketel, maar hij levert zeer goede prestaties, zowel op gebied van verwarming als warm water. In het begin maakte hij een hinderlijk hoog, zoemend geluid, maar nadat wij de pomp op 1 hadden gezet (stond op 3), was dit over.

Crashdummy 16-11-2007

Wat een wereldketel. Hadden hiervoor een 120 liter boiler en waren dus prima warmwatercomfort gewend. Maar deze ketel maakt het waar. Als de leiding leeg is heb je gelijk warmwater. Dat is dus net zo snel als een boiler. Er is altijd wat warm water in de ketel beschikbaar, en met zijn enorme vermogen zorgt deze ketel direct voor een enorme plens heet water.
Een Nefit doet dit ondanks de belofte in de folder echt niet zo goed.
Verwarmingsgedeelte werkt ook prima. Door zijn vermogen en modulerende techniek levert deze ketel gelijkmatige warmte. Het tikken van de leidingen is dan ook verleden tijd. Ketel is ook bijzonder klein (h55 x b45 x d35 cm). Duurzaamheid is onbekend maar alles ziet er degelijk uit. Kleinere broer (wat vermogen betreft althans) is als beste keus door Consumentbond getest